Biznes

Marketing szeptany w marketingu internetowym

Marketing szeptany w reklamie internetowej zajmuje wysokie miejsce na liście najskuteczniejszych sposobów docierania do klienta. Nie jest on jeszcze tak popularny, jak reklama na Facebooku czy w Google, ale ma równie wiele do zaoferowania oraz jest bardzo skuteczna. Czy marketing w internecie jest w ogóle skuteczny i czy warto w niego inwestować? Czym jest marketing szeptany i jak działa? Odpowiedzi na te pytania oraz bardzo przydatne wskazówki znajdują się poniżej.

 

Czy marketing internetowy jest skuteczny?

Jednym z głównych pytań, jakie pojawiają się przy okazji rozważania internetowej metody reklamowania, jest to o jego skuteczność. Obecnie nie ma wątpliwości, że metoda ta jest bardzo opłacalna i potrafi docierać do dużej liczby odbiorców. Reklama w internecie w porównaniu z innymi formami marketingu jest korzystniejsza z kilku względów. Pierwszy z nich to możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej co nie ma miejsca np. w reklamie radiowej. W internecie wystarczy określić czy chcemy naszą reklamę dostarczyć młodym kobietom, czy osobom na emeryturze. Marketing internetowy jest również korzystny ze względów finansowych. Reklama może zostać wprowadzona już przy niewielkich nakładach budżetowych, co daje możliwość prowadzenia kampanii przez osoby prywatne czy początkujące firmy.

 

Marketing szeptany

Ten rodzaj marketingu z dnia na dzień staje się coraz popularniejszy. Dzieje się tak za sprawą dużej skuteczności oraz ekonomii rozwiązania. Marketing szeptany polega na umieszczaniu w internecie w różnych miejscach dyskretnych wpisów polecających dane rozwiązanie, usługę lub firmę. Dzięki temu użytkownicy traktują to polecenie wiarygodnie i nie zraża się jak w przypadku reklam w tv. Na sukces tego rozwiązania składa się także duży zasięg. Odbiorcami może być wiele osób, dzięki czemu świadomość marki rośnie, a grono klientów może bardzo szybko się powiększyć. Wpisy takie są umieszczane w specjalnych wątkach tematycznych, co kieruje reklamę bezpośrednio do zainteresowanych nią osób. Firma z oponami reklamowana jest na forum motoryzacyjnym, a wpisy o lakierze do paznokci umieszczane są na blogach o urodzie.

Naukowo i praktycznie dowiezionym faktem jest, że osoby niezdecydowane znacznie chętniej decydują się na opcje, które są już przetestowane i polecane przez innych użytkowników. Pozytywne wpisy o naszym produkcie wywołują w ten sposób efekt kuli śniegowej i przyciągają coraz więcej klientów. Posty takie są widoczne przez długi okres i nie znikają wraz z końcem kampanii, co daje nam reklamę przez długi okres czasu.

 

Firma ta posiada wiele udanych projektów, ma szeroki zakres usług, co świadczy o jej profesjonalizmie oraz zatrudnia wielu specjalistów. Jest to gwarancją poziomu jakości oraz skutecznej kampanii reklamowej.

Related posts