Biznes

Najpopularniejsze kalendarze reklamowe w 2015 i 2016 roku

Kalendarze reklamowe już od niemal kilkudziesięciu lat cieszą się ogromną i wciąż niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorstw, zarówno tych najmniejszych, jak i wśród światowych gigantów. Są to najczęściej prezenty dla naszych byłych, obecnych oraz potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Jednak coraz trudniejszy rynek sprawia, że dochody wielu firm spadają, przez co przestają wytwarzać atrakcyjne prezenty dla współpracowników, kontrahentów oraz klientów.
W 2015 roku najpopularniejszymi kalendarzami reklamowymi były kalendarze ścienne. Firmy znacznie ograniczyły zamawianie i produkcje kalendarzy książkowych, ponieważ wiązało się to i wciąż wiąże się przede wszystkich z dość wysoką ceną jednostkową. Kalendarz ścienny ma sporo zalet i atutów, bowiem przede wszystkim dociera do zdecydowanie większej liczby osób, jest użytkowany przez cały pokój bądź też całe biuro. Grono odbiorców jest więc zdecydowanie szersze niż w przypadku kalendarzy innego typu. Z tego też powodu powodzenie ściennych kalendarzy reklamowych jest dużo wyższe niż tych książkowych czy też choćby kieszonkowych.
Według przeprowadzonych wśród stu przedsiębiorców ankiet dotyczących użytkowania i wytwarzania kalendarzy wynika wyraźnie, że trend ten będzie utrzymywał się również w obecnym i następnych latach. Ograniczenie kosztów przy zachowaniu jak najwyższej docieralności to motto wielu firm w 2016 roku. Promocja jest bardzo ważna, jednak firmy coraz częściej rozsyłają do swoich klientów choćby mailingi, które przy posiadaniu bazy danych klientów nie kosztują nic oprócz kwoty, jaką zapłacą za stworzenie kreacji wysyłanego później mailingu.
Firmy coraz mocniej ograniczają koszty, ale oczywiście nie ucinają kosztów promocji zupełnie. Kalendarze reklamowe przynoszą wciąż dobre efekty i są mile widziane przez każdego współpracownika i kontrahenta firmy. Kalendarz pomaga utrzymać dobry wizerunek firmy na zewnątrz.

Palado -  druk kalendarzy

Related posts